Followers

Monday, September 2, 2013

Tanda Putera




Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera

Alhamdulillah, Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 56th beberapa hari yang lalu. Ku tak berkesempatan untuk pergi ke Dataran, Almaklumlah weekend kan. Lain lah macam tahun-tahun lepas ku sentiasa pergi ke Dataran untuk sambutan Kemerdekaan. Meriah dengan suasana perarakan kontinjen. Baiklah ku ingin update sedikit tentang Filem yg terbaru ku menonton iaitu Tanda Putera.

Tanda Putera yg depa kata kontroversi eah ? tapi ku menonton filem ini bagiku sendiri ia mengisahkan apa yang berlaku pada zaman itu 13 May  serta kepimpinan Perdana Menteri yg Kedua Tun Abdul Razak. Jalan cerita menarik dan menunjukkan kepimpinan untuk aman dan membangunkan Malaysia. Filem Tanda Putera mengisahkan persahabatan akrab antara Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak dan timbalannya, 

Tun Dr Ismail yang terpaksa berahsia dan mengetepikan masalah kesihatan masing-masing bagi memulihkan keadaan negara ekoran peristiwa hitam 13 Mei 1969. Tun Razak terpaksa menyimpan rahsia mengenai penyakit leukemia yang dihadapinya kerana tidak mahu keluarga tertekan dan bimbangkan keselamatan negara. Mereka berdua berkongsi doktor. Bilik bacaan di rumah Tun Dr Ismail menjadi klinik rahsia bagi rawatan mereka oleh Dr Macpherson, tanpa pengetahuan sesiapa termasuk kaum keluarga Tun Dr Ismail sendiri. 

 Mereka memiliki aura yang kuat. Kecekalan dan keazaman mereka telah menangkap imaginasi pelajar seperti Zarah, tenaga pengajar, Kara dan anak muda, Zaman. Tun Razak dan Tun Dr Ismail mencorakkan warna hidup warga muda seperti pelajar dan tenaga pengajar di institusi pendidikan tinggi ketika itu serta mereka yang bertugas di pejabat. . Begitulah sedikit sebanyak sinopsis Tanda Putera




By The Way Si Kuning pun semangat menyambut Kemerdekaan ke 56. Bendera kecil berkibar semasa si Kuning berjalan. Menunjukkan semangat patriotik. 

LAYANS
(>_<)

Comments (8)

On September 2, 2013 at 1:04 PM , Kakcik said... [Reply to comment]

Tahniah kerana menyambut kemerdekaan dengan cara yang betul. :)

 
On September 4, 2013 at 2:33 PM , Azham Vsvc said... [Reply to comment]

Wah...Si Kuning tak berarak sekali kat Dataran tahun ni hehe....

By the way I tak berkesempatan lagi nak tonton TANDA PUTERA ni...satu hari nanti insyaallah :)

 
On September 9, 2013 at 3:04 PM , Nick Nashram said... [Reply to comment]

haha..aku pon belom letak lagi..beli pon x.but i love my country.

 
On September 12, 2013 at 11:21 AM , aDfeez said... [Reply to comment]

Wahhh smngtnya dia sambut hr kemerdrkaan negara kita :-)

 
On September 17, 2013 at 4:29 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

KAKCIK :
Alhamdulillah
thanks

 
On September 17, 2013 at 4:30 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

AZHAM :
tak berksemptan nak berarak gak hehe
xD

sila tonton hehe

 
On September 17, 2013 at 4:30 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

NICK NASHRAM :
its ok
asalkan semangat itu ada hehe
xD

 
On September 17, 2013 at 4:31 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

ADFEEZ :
harus semangat hehe
xD