[L]ate [N]ews...[H]aha =P

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera uols

Picca-ORANG ramai membanjiri Pangkalan Udara Subang, Selangor menyaksikan persembahan pasukan aerobatik pesawat Thunderbirds dan Sukhoi, last week.

SUBANG 3 Okt. - Kira-kira 100,000 terpesona menyaksikan pertunjukan aerobatik pasukan Thunderbirds dari Tentera Udara Amerika Syarikat (AS) dan pesawat Sukhoi Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Pangkalan Udara Subang minggu lalu di rumah ku, hehe

Jikalau anda pergi, sangat menarik!, best! & paham2 je lah ea, sangat membingitkan telinga, bagaikan ia lalu di sebelah anda, xD, Sambungan berita...



Hujan renyai-renyai tidak menghalang kehadiran penonton malah mereka yang terperangkap dalam kesesakan jalan raya di kawasan Kampung Melayu Subang serta beberapa tempat di Shah Alam dapat menyaksikan pertunjukan itu dari luar kawasan pangkalan.

Kehadiran pertama Thunderbirds dan pertunjukan ketiga Sukhoi dalam Pertunjukan Udara Subang 2009 itu membuatkan penduduk sekitar mengambil kesempatan keluar rumah untuk sama-sama menyaksikan persembahan berkenaan.

Pertunjukan dimulakan pada pukul 11.30 pagi dengan penampilan sebuah pesawat Sukhoi SU-30MKM yang diterbangkan Leftenan Kolonel Muhammad Norazlan Aris dengan dibantu Mejar Mohd. Jasmi Abdul Wahab.

Dalam pertunjukan selama kira-kira 15 minit itu kedua-dua juruterbang TUDM itu mempamerkan kecekapan mereka melakukan aksi-aksi berani ketika mengendalikan jet pejuang berkenaan.

Ia diteruskan dengan penampilan enam pesawat Thunderbirds F-16 yang melakukan tiga formasi mendebarkan iaitu Solo, Diamond dan Delta selama kira-kira 45 minit.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan berangkat menyaksikan pertunjukan itu.

Hadir sama Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dan Panglima Tentera Udara, Jeneral Datuk Rodzali Daud.

Turut hadir Duta Besar Amerika Syarikat ke Malaysia, James R. Keith serta beberapa duta asing lain.

Soucers-Utusan Malaysia

Ku juga sempat mengupload picca2 dr phone ku, tak beberapa jelas, bateri kamera dah kiok! tak sempat cas, huhu







Ta-daaaa, setakat itu sahaja, btw, ku mengucapkan jutaan terima kasih kepada teman2 bloggerku wish untuk hari jadi ku, maaf ea jikalau tidak kesempatan menyinggah =D, insyallah akan ku terjah jua =D

p/s : minggu test sekarang, huhu, wish me luck!
LAYANS
(>_<)

40 comments:

joegrimjow said...

lama ye xupdate
hehe

1st time naik kapal terbang dapat bnyak adiah
pramugari bagi...
itu dulu

Blog Eazy Izzuddin said...

hehe....
ye2...

=P

wah2
klu itu dlu
skang?
xD
=P

Dba Ghani said...

eazy mmg.dah la x update,dtg jenguk blog aku pun x!

et said...

hek3..jakun ek~

EJAY said...

lama x update... and lama x jengah my blog... why?

Blog Eazy Izzuddin said...

DBA :
sowy2....
busy skit
i'll try my besh singgah blog kalian...

ni pun entry autopublish
huhu

Blog Eazy Izzuddin said...

ET :
hahaha
=P
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

EJAY :
sowy2....
busy skit
i'll try my besh singgah blog kalian...

ni pun entry autopublish
huhu

Unknown said...

wah...

bestnyer...

tapi syg pic sikit je..

nape bateri bleh kiok di saat2 best

Just_najmiE said...

oh, mcm best ja.. huhu..
good luck with ur test ok.. chaiyok2!!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

suker eazy tgk pertunjukan udara mcm ni kan =D

imHepPie said...

apsal buat kt subang..buat la kt lipis ke sempat gk aku tgk..wuuu x kesampaian hajat...

Blog Eazy Izzuddin said...

SARA :
sgt besh
tu lah....

x habes cas lg...
huhu
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

NAJMIE :
best2...
thanks
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

BRO NUAR :
sgt suka bro
hehe
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

IMHEPPIE :
huhu....
enth
die nk wt kat sini
hehe
xD
tgk dlm youtube
da de upload

Azuan said...

nampak sangat aku sibuk..
tak tau pon pasal nie..
kalu x leh g tengok huhu

::alifdalmim:: said...

owh..pegi ke??mesti best kan??sy tak dpt pegi la..mmg da plan nk pg..tapi ada program kt sek masa tuh..

dpt bc entry ni rasa mcm ada kt sana lak..hehehe

miss lolly said...

huwaaaaaaaaaaa.

suka2 kalu dapat pluang tengoks~

lalink7 said...

wahh..nak g nengok..tp xkesampaian..
adeh..tahun bile plak la dapat nengok ni..

farish izaryl @izreez said...

bestnyaaaaaaa

Nurmala Mazlan said...

weh eazy..
mana pergi lama menyepi nih

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

la...pegi jugak ke? apesal tak nampak pon? akk pun pegi gak tengok pameran udara ni ...huhuhu ...

mr.syazwan said...

FUUUYOOOOO


best n gempak...

ugi x g..

ceh!!!

Unknown said...

waaa
dah lama tak tengok aksi seperti itu
rinduuu ;(

Blog Eazy Izzuddin said...

MANUSIA a.k.a AZUAN :
2 la...
busy sgt la tuh
huhu
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

ALIF :
hehe
yaka...
nnti mai dtg if de pape event
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

MISS LOLLY :
berpeluang lah tgk ea nnti
=D

Blog Eazy Izzuddin said...

LALINK7:
lorh...
insyallah thn depan de kot
huhu
coz every year ade

Blog Eazy Izzuddin said...

FARISH ;
sgt besh
=D

Blog Eazy Izzuddin said...

KAK MALA :
sowy akak...
x kesempatan on9 sebenarnye
hjg mgg br sempat
huhu
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

MAWAR BERDURI ;
yekew?
la....
awat x habaq
hehe
eazy ade je....

Blog Eazy Izzuddin said...

SYAZWAN ;
nex time pi ea..
xD

Blog Eazy Izzuddin said...

HIRA :
pi2 la ea next year
=D

mysarea said...

alamak!, x tahu pun, ugi x pi :(

Blog Eazy Izzuddin said...

2 la...
next year cube lagi ea
=D

B!G N said...

ada pergi, hehe

Blog Eazy Izzuddin said...

la....
awat x habaq
senyap2 ea
xD

Unknown said...

emm is ok izzy..!!

Blog Eazy Izzuddin said...

oraits