Followers

Monday, October 12, 2009

[L]ate [N]ews...[H]aha =P

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera uols

Picca-ORANG ramai membanjiri Pangkalan Udara Subang, Selangor menyaksikan persembahan pasukan aerobatik pesawat Thunderbirds dan Sukhoi, last week.

SUBANG 3 Okt. - Kira-kira 100,000 terpesona menyaksikan pertunjukan aerobatik pasukan Thunderbirds dari Tentera Udara Amerika Syarikat (AS) dan pesawat Sukhoi Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Pangkalan Udara Subang minggu lalu di rumah ku, hehe

Jikalau anda pergi, sangat menarik!, best! & paham2 je lah ea, sangat membingitkan telinga, bagaikan ia lalu di sebelah anda, xD, Sambungan berita...



Hujan renyai-renyai tidak menghalang kehadiran penonton malah mereka yang terperangkap dalam kesesakan jalan raya di kawasan Kampung Melayu Subang serta beberapa tempat di Shah Alam dapat menyaksikan pertunjukan itu dari luar kawasan pangkalan.

Kehadiran pertama Thunderbirds dan pertunjukan ketiga Sukhoi dalam Pertunjukan Udara Subang 2009 itu membuatkan penduduk sekitar mengambil kesempatan keluar rumah untuk sama-sama menyaksikan persembahan berkenaan.

Pertunjukan dimulakan pada pukul 11.30 pagi dengan penampilan sebuah pesawat Sukhoi SU-30MKM yang diterbangkan Leftenan Kolonel Muhammad Norazlan Aris dengan dibantu Mejar Mohd. Jasmi Abdul Wahab.

Dalam pertunjukan selama kira-kira 15 minit itu kedua-dua juruterbang TUDM itu mempamerkan kecekapan mereka melakukan aksi-aksi berani ketika mengendalikan jet pejuang berkenaan.

Ia diteruskan dengan penampilan enam pesawat Thunderbirds F-16 yang melakukan tiga formasi mendebarkan iaitu Solo, Diamond dan Delta selama kira-kira 45 minit.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan berangkat menyaksikan pertunjukan itu.

Hadir sama Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dan Panglima Tentera Udara, Jeneral Datuk Rodzali Daud.

Turut hadir Duta Besar Amerika Syarikat ke Malaysia, James R. Keith serta beberapa duta asing lain.

Soucers-Utusan Malaysia

Ku juga sempat mengupload picca2 dr phone ku, tak beberapa jelas, bateri kamera dah kiok! tak sempat cas, huhu







Ta-daaaa, setakat itu sahaja, btw, ku mengucapkan jutaan terima kasih kepada teman2 bloggerku wish untuk hari jadi ku, maaf ea jikalau tidak kesempatan menyinggah =D, insyallah akan ku terjah jua =D

p/s : minggu test sekarang, huhu, wish me luck!
LAYANS
(>_<)

Comments (40)

On October 10, 2009 at 10:50 PM , joegrimjow said... [Reply to comment]

lama ye xupdate
hehe

1st time naik kapal terbang dapat bnyak adiah
pramugari bagi...
itu dulu

 
On October 10, 2009 at 11:04 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

hehe....
ye2...

=P

wah2
klu itu dlu
skang?
xD
=P

 
On October 10, 2009 at 11:57 PM , Dba Ghani said... [Reply to comment]

eazy mmg.dah la x update,dtg jenguk blog aku pun x!

 
On October 11, 2009 at 12:19 AM , et said... [Reply to comment]

hek3..jakun ek~

 
On October 11, 2009 at 12:26 AM , Ejay said... [Reply to comment]

lama x update... and lama x jengah my blog... why?

 
On October 11, 2009 at 12:29 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

DBA :
sowy2....
busy skit
i'll try my besh singgah blog kalian...

ni pun entry autopublish
huhu

 
On October 11, 2009 at 12:29 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

ET :
hahaha
=P
xD

 
On October 11, 2009 at 12:29 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

EJAY :
sowy2....
busy skit
i'll try my besh singgah blog kalian...

ni pun entry autopublish
huhu

 
On October 11, 2009 at 9:31 AM , nursarah87 said... [Reply to comment]

wah...

bestnyer...

tapi syg pic sikit je..

nape bateri bleh kiok di saat2 best

 
On October 11, 2009 at 11:05 AM , Just_najmiE said... [Reply to comment]

oh, mcm best ja.. huhu..
good luck with ur test ok.. chaiyok2!!

 
On October 11, 2009 at 2:02 PM , Blog Anuar Kamaruddin™ said... [Reply to comment]

suker eazy tgk pertunjukan udara mcm ni kan =D

 
On October 11, 2009 at 2:40 PM , imHepPie said... [Reply to comment]

apsal buat kt subang..buat la kt lipis ke sempat gk aku tgk..wuuu x kesampaian hajat...

 
On October 11, 2009 at 6:30 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

SARA :
sgt besh
tu lah....

x habes cas lg...
huhu
xD

 
On October 11, 2009 at 6:31 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

NAJMIE :
best2...
thanks
xD

 
On October 11, 2009 at 6:31 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BRO NUAR :
sgt suka bro
hehe
xD

 
On October 11, 2009 at 6:32 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

IMHEPPIE :
huhu....
enth
die nk wt kat sini
hehe
xD
tgk dlm youtube
da de upload

 
On October 11, 2009 at 7:19 PM , Manusia said... [Reply to comment]

nampak sangat aku sibuk..
tak tau pon pasal nie..
kalu x leh g tengok huhu

 
On October 11, 2009 at 7:34 PM , :: Alif :: Dal :: Mim :: said... [Reply to comment]

owh..pegi ke??mesti best kan??sy tak dpt pegi la..mmg da plan nk pg..tapi ada program kt sek masa tuh..

dpt bc entry ni rasa mcm ada kt sana lak..hehehe

 
On October 12, 2009 at 9:42 AM , miss lolly said... [Reply to comment]

huwaaaaaaaaaaa.

suka2 kalu dapat pluang tengoks~

 
On October 12, 2009 at 2:23 PM , lalink7 said... [Reply to comment]

wahh..nak g nengok..tp xkesampaian..
adeh..tahun bile plak la dapat nengok ni..

 
On October 12, 2009 at 3:50 PM , farish H said... [Reply to comment]

bestnyaaaaaaa

 
On October 12, 2009 at 6:18 PM , nURmALa mAZLan said... [Reply to comment]

weh eazy..
mana pergi lama menyepi nih

 
On October 13, 2009 at 2:49 PM , Mawar_berduri said... [Reply to comment]

la...pegi jugak ke? apesal tak nampak pon? akk pun pegi gak tengok pameran udara ni ...huhuhu ...

 
On October 13, 2009 at 10:55 PM , mr.syazwan said... [Reply to comment]

FUUUYOOOOO


best n gempak...

ugi x g..

ceh!!!

 
On October 16, 2009 at 8:35 PM , hira said... [Reply to comment]

waaa
dah lama tak tengok aksi seperti itu
rinduuu ;(

 
On October 16, 2009 at 10:39 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MANUSIA a.k.a AZUAN :
2 la...
busy sgt la tuh
huhu
xD

 
On October 16, 2009 at 10:40 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

ALIF :
hehe
yaka...
nnti mai dtg if de pape event
xD

 
On October 16, 2009 at 10:41 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MISS LOLLY :
berpeluang lah tgk ea nnti
=D

 
On October 16, 2009 at 10:41 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

LALINK7:
lorh...
insyallah thn depan de kot
huhu
coz every year ade

 
On October 16, 2009 at 10:42 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

FARISH ;
sgt besh
=D

 
On October 16, 2009 at 10:42 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

KAK MALA :
sowy akak...
x kesempatan on9 sebenarnye
hjg mgg br sempat
huhu
xD

 
On October 16, 2009 at 10:43 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MAWAR BERDURI ;
yekew?
la....
awat x habaq
hehe
eazy ade je....

 
On October 16, 2009 at 10:43 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

SYAZWAN ;
nex time pi ea..
xD

 
On October 16, 2009 at 10:44 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

HIRA :
pi2 la ea next year
=D

 
On October 16, 2009 at 11:01 PM , mysarea said... [Reply to comment]

alamak!, x tahu pun, ugi x pi :(

 
On October 16, 2009 at 11:03 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

2 la...
next year cube lagi ea
=D

 
On October 16, 2009 at 11:04 PM , B!G N said... [Reply to comment]

ada pergi, hehe

 
On October 17, 2009 at 12:08 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

la....
awat x habaq
senyap2 ea
xD

 
On October 17, 2009 at 1:35 PM , Uruchimaru @ kf said... [Reply to comment]

emm is ok izzy..!!

 
On October 18, 2009 at 9:42 PM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

oraits