[T]ragedi...


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera Uols

Pada 31 Ogos 2009, iaitu semalam, yeah! Selamat menyambut kemerdekaan yg ke 52, pagi itu jiran ku menelefon bonda memberitahu bahawa jiran kami telah mengalami kemalangan karena berita tersebut terpapar dalam harian metro 31 Ogos 2009 iaitu semalam, ku terkejut!

Berita selanjutnya, (Source Harian Metro Online)....



"KUANTAN: Seorang pelajar tingkatan dua putus telinga kiri selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) Proton Exora dinaiki bersama keluarganya merempuh belakang kanan sebuah lori satu tan di Kilometer 213.8 Lebuhraya Pantai Timur, dekat Gambang di sini, kelmarin.

Berikutan kejadian yang berlaku kira-kira jam 6 petang itu, pelajar terbabit, Maria Zahirah Afifah Zamzuri, 14, kini masih terlantar di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan untuk menerima rawatan.

Ibu mangsa, Maryaton Kibtiah Abu Bakar, 39, dari Taman Sri Mahkota Aman di sini parah apabila patah tulang paha dan lengan kiri, luka di muka dan masih menerima rawatan di hospital sama.

Suami Maryaton, Mejar Zamzuri Talib, 42, dari Markas Logistik Udara, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Subang, Selangor pula cedera di kepala dan dibenarkan pulang sebaik selesai menerima rawatan.

Tiga lagi anak mangsa, Maria Zafirah Afikah, 12, Mohd Zarif Aqid, 7, dan Maria Zahidah Aliah, 2, masing-masing cedera ringan, tetapi masih trauma dengan kejadian itu.

Timbalan Ketua Polis daerah, Superintendan Zulkifli Taha, berkata sebaik tiba di tempat kejadian, pemandu kereta itu, Zamzuri mendakwa melihat sebuah lori satu tan seperti berhenti di tepi jalan.

Menurutnya, sebaik menghampiri kenderaan berkenaan, pemandu terbabit terkejut apabila melihat lori itu bergerak menghala Kuantan.

Katanya, pemandu terbabit cuba mengelak dengan memasuki laluan kanan, tetapi pada masa sama sebuah kenderaan lain datang dari belakang menyebabkan pemandunya cuba memasuki laluan asal.

Beliau berkata, disebabkan jarak terlalu dekat, pemandu terbabit merempuh belakang kanan lori berkenaan menyebabkan lori itu terbabas dan terbalik di tepi longkang.

“Kenderaan mangsa terhenti di tengah jalan sebelum semua mangsa dalam MPV itu dikeluarkan orang ramai dan dihantar ke HTAA.

“Pemandu lori itu, Salim Ngah, 43, dari Kampung Tetambah, Manir, Terengganu dan rakannya, Tengku Mohd Zailan Tengku Abdul Rahman, 32, dari Kampung Syukur, Dungun, cedera ringan,” katanya."

Sedih juga mendengar khabar berita seperti ini, anak yg putus telinga itu Maria Zahirah Afifah Zamzuri, 14 merupakan rakan sekolah adikku, kasihan, dan jika uols masih ingat entry "BABYSITTER" bonda ku pernah menjaga adik bongsu nya Maria Zahidah Aliah, 2,

Syukur Alhamdulillah cuma cedera ringan, cuma si ibu dan anak itu, mari kita doakan kepada jiranku ini semoga cepat sembuh. Yg pilu juga Proton Exora yg mereka sekeluarga naiki baru seminggu dua dapat, kira kereta barulah, dah accident, takdir.

p/s : doakan jiranku ea semoga cepat sembuh, class begins! xD
LAYANS
(>_<)

65 comments:

Just_najmiE said...

oh, kesiannya.. tp alhamdulillah takdak kemalangan jiwa yang berlaku..

semoga mereka sekeluarga cepat sembuh.. aminnn...

Hezesuze said...

ya ALLAH! seriau jek sis dengar...kekadang kita berhati2 org len plak yg cam gampang....huh!

pepun kita kene redha & ada hikmah di sbalik kejadian...

p/s drive hati2 okey..

suezensuzanna said...

owh...sedey owhhh...bleh eksiden dlm bulan2 pose nih...erm..btw...bwk lah kete hati2...

Hazzy Ishak said...

nasib baik tak teruk...

imHepPie said...

jiran kamoo??owhh..smoga cpt sembuh..

skang neh byk sgt accident..mnakutkan...smoga djauhkan...amin

ayin jemin said...

berhati2 di mana2 saja.
:)

Rhuddy said...

ko bawa keta elok2 eazy hehhe.....jgn bawa laju-laju lak k...

kadang-kadang perkara macam ni takdir tapi sebagai manusia kita harus berhati-hati.

take care bro

nURmALa mAZLan said...

Masyaallah..
sampai terputus telinga

Mawar_berduri said...

Takziah buat keluarga mangsa ....Semoga semuanya cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa .....Kesian ibuitis nya ... :'(

Framestone said...

bykan berdoa keselamatan org disekeliling kita... kitr amampu merubahnya (khas buat eazy yg suke memandu he..23x)

out of topic--> salam eazy...sampai gak ke teratak baru bro ek.. lame bro tgu he...23x selamat berpose buat kamu juga.. kak atie pun sama

sharamli said...

c0mel..mesti akak dia p0n c0mel kan..
apa p0n..benda dah jadik..sama2 kitad0akan mereka selamt..

insyaallah

Nazra~ said...

dah ditakdirkan begitu, kena redha menerima...

Shafie said...

jiran kamu?
hrp diorg cpt sembuh..

::alwaniamalini:: said...

ish..
sedihnya... :(
semoga mereka cepat sembuh..

lalink7 said...

eazy, ur neighbour ker? sis ader terbace..alahai kesian sangat kat anak die yg putus telinge..boleh sambung balik nie..i guess..syukur xde ape2 yang teruk berlaku..

hira said...

semoga cepat sembuh :)

Dhada said...

Dahsyatnya ..

miss lolly said...

hurm. doakan kuarga mangsa tabah mnghadapi dugaan ini~

Dba Ghani said...

comel laaaaa

Judiene said...

tu la en
malang xberbau
wlaupun bru dpt kete
get well soon
lgpn nk raya dah ni
semoga Allah beri kekuatan

:)

en_me said...

sodeyynyerrr..

Ejay said...

masyaallah..
mintak dijauhkan Allah dr perkara2 buruk menimpa kita, keluarga kita, teman2 kita, dan org2 yg rapat di sekeliling kita...
na'uzubillah

Pakcik Zharul said...

takziah.
semuga cepat sembuh ek jiran kamu.

amin.

Bro_mie said...

astghfirullah......tu la, benda kalo nak jadi kejap jer, x sampai sesaat. salam ta'ziah buat mereka

lea said...

dugaan diorg di bulan ramadhan
nasib tiada yg terkorban
moga diorg cepat sembuh;)

joegrimjow said...

bawak leklok naik kete kancil tu
hati2

ada bukak pose kat s alam \
xjoin ke?

Kojack de Alloohaa said...

ish3..malang mmg x berbau...
insyaAllah cepat sembuh depa tu

Corey said...

sedih.semoga family ini cepat recover dan tiada trauma berpanjangan.

farish sinclair said...

sedeynya

iza iziana hasan said...

aduyai....nak-nak raya baca berita mcmni sedih tol la :(

BiG N said...

masyallah, takziah, harap keluarga mangsa cepat sembuh :)

BiG N said...

masyallah, takziah, harap keluarga mangsa cepat sembuh :)

mysarea said...

aduhai, kasihan anak tu, betullah kot maybe telinga boleh sambung, semoga cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

NAJMIE :
alhamdulillah tiada pape...
aminn...
=)

Eazy Izzuddin said...

KAK HEZE :
2 la pasal kak...
huhu

oraits...
;D

Eazy Izzuddin said...

SUEZEN :
2 la
malang tidak berbau...
huhu

kamo juga ati2....
=)

Eazy Izzuddin said...

HAZZY :
nasib la x teruk
huhu

Eazy Izzuddin said...

IMHEPPIE :
yups....
huhu
2 la
mtx dijauhkan...
=)

Eazy Izzuddin said...

AYIN :
betul3x....
berhati2 d mana2 aja...
;)

Eazy Izzuddin said...

BRO RHUDDY :
hehe
insyallah sentiasa berhati...
take care too bro...
=D

Eazy Izzuddin said...

KAK MALA :
2 la psl kak
sian...

Eazy Izzuddin said...

MAWAR BERDURI :
takziah..
syukur sume ok...
=)

Eazy Izzuddin said...

BRO FRAMESTONE :
hik3...
sentiasa berdoa...
yeah eazy suke drive2..
xD

alhamdulillah sampai juga ke teratak bro...
=D

Eazy Izzuddin said...

SHARAMLI :
chomel sangat
insyallah...
=)

Eazy Izzuddin said...

NAZRA :
dah ketentuan takdir
redha aja deh

Eazy Izzuddin said...

SHAFIE :
yups....
insyallah
moga cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

AMALINI :
insyallah moga cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

LALINK7 ;
yups jiran eazy....
rase boleh kot
tgg je la khabar dr mereka nnti...

Eazy Izzuddin said...

HIRA ;
moge cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

DHADA ;
sangat dhasyat
huhu

Eazy Izzuddin said...

MISS LOLLY ;
insyallah..
sentiasa berdoa...
=)

Eazy Izzuddin said...

DBA :
sangat chomel lorh....

Eazy Izzuddin said...

JUDIENE :
2 la
mmg malang tidak berbau...
sayang wo kete baru...
huhu

Eazy Izzuddin said...

EN ME ;
sodey2...
huhu

Eazy Izzuddin said...

EJAY :
yeah..
doa kan elak dr sebarang kecelakaan..
huhu

Eazy Izzuddin said...

PAKCIK ZHARUL ;
aminn..
moge cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

BRO MIE :
malang tidak berbau bro...
huhu
salam takziah

Eazy Izzuddin said...

LEA :
syukur tiada....
=)

Eazy Izzuddin said...

JOE :
insyallah joe sentiasa berhati2...
ha?
x thu pun
huhu

Eazy Izzuddin said...

KOJACK :
insyallah cepat sembuh
doa2 aja
aminn

Eazy Izzuddin said...

BRO COREY :
hope tiada trauma lagi...
moga cepat sembuh

Eazy Izzuddin said...

FARISH :
sedih
huhu

Eazy Izzuddin said...

IZA ;
2 la...
sedih bace brita2 camnih
huk3

Eazy Izzuddin said...

BIG N ;
insyalla
aminn...

Eazy Izzuddin said...

MYSAREA :
insyallah tuh
moge cepat sembuh