Followers

Thursday, September 3, 2009

[T]ragedi...


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera Uols

Pada 31 Ogos 2009, iaitu semalam, yeah! Selamat menyambut kemerdekaan yg ke 52, pagi itu jiran ku menelefon bonda memberitahu bahawa jiran kami telah mengalami kemalangan karena berita tersebut terpapar dalam harian metro 31 Ogos 2009 iaitu semalam, ku terkejut!

Berita selanjutnya, (Source Harian Metro Online)....



"KUANTAN: Seorang pelajar tingkatan dua putus telinga kiri selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) Proton Exora dinaiki bersama keluarganya merempuh belakang kanan sebuah lori satu tan di Kilometer 213.8 Lebuhraya Pantai Timur, dekat Gambang di sini, kelmarin.

Berikutan kejadian yang berlaku kira-kira jam 6 petang itu, pelajar terbabit, Maria Zahirah Afifah Zamzuri, 14, kini masih terlantar di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan untuk menerima rawatan.

Ibu mangsa, Maryaton Kibtiah Abu Bakar, 39, dari Taman Sri Mahkota Aman di sini parah apabila patah tulang paha dan lengan kiri, luka di muka dan masih menerima rawatan di hospital sama.

Suami Maryaton, Mejar Zamzuri Talib, 42, dari Markas Logistik Udara, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Subang, Selangor pula cedera di kepala dan dibenarkan pulang sebaik selesai menerima rawatan.

Tiga lagi anak mangsa, Maria Zafirah Afikah, 12, Mohd Zarif Aqid, 7, dan Maria Zahidah Aliah, 2, masing-masing cedera ringan, tetapi masih trauma dengan kejadian itu.

Timbalan Ketua Polis daerah, Superintendan Zulkifli Taha, berkata sebaik tiba di tempat kejadian, pemandu kereta itu, Zamzuri mendakwa melihat sebuah lori satu tan seperti berhenti di tepi jalan.

Menurutnya, sebaik menghampiri kenderaan berkenaan, pemandu terbabit terkejut apabila melihat lori itu bergerak menghala Kuantan.

Katanya, pemandu terbabit cuba mengelak dengan memasuki laluan kanan, tetapi pada masa sama sebuah kenderaan lain datang dari belakang menyebabkan pemandunya cuba memasuki laluan asal.

Beliau berkata, disebabkan jarak terlalu dekat, pemandu terbabit merempuh belakang kanan lori berkenaan menyebabkan lori itu terbabas dan terbalik di tepi longkang.

“Kenderaan mangsa terhenti di tengah jalan sebelum semua mangsa dalam MPV itu dikeluarkan orang ramai dan dihantar ke HTAA.

“Pemandu lori itu, Salim Ngah, 43, dari Kampung Tetambah, Manir, Terengganu dan rakannya, Tengku Mohd Zailan Tengku Abdul Rahman, 32, dari Kampung Syukur, Dungun, cedera ringan,” katanya."

Sedih juga mendengar khabar berita seperti ini, anak yg putus telinga itu Maria Zahirah Afifah Zamzuri, 14 merupakan rakan sekolah adikku, kasihan, dan jika uols masih ingat entry "BABYSITTER" bonda ku pernah menjaga adik bongsu nya Maria Zahidah Aliah, 2,

Syukur Alhamdulillah cuma cedera ringan, cuma si ibu dan anak itu, mari kita doakan kepada jiranku ini semoga cepat sembuh. Yg pilu juga Proton Exora yg mereka sekeluarga naiki baru seminggu dua dapat, kira kereta barulah, dah accident, takdir.

p/s : doakan jiranku ea semoga cepat sembuh, class begins! xD
LAYANS
(>_<)

Comments (65)

On September 1, 2009 at 8:54 AM , Just_najmiE said... [Reply to comment]

oh, kesiannya.. tp alhamdulillah takdak kemalangan jiwa yang berlaku..

semoga mereka sekeluarga cepat sembuh.. aminnn...

 
On September 1, 2009 at 8:54 AM , Hezesuze said... [Reply to comment]

ya ALLAH! seriau jek sis dengar...kekadang kita berhati2 org len plak yg cam gampang....huh!

pepun kita kene redha & ada hikmah di sbalik kejadian...

p/s drive hati2 okey..

 
On September 1, 2009 at 9:37 AM , suezensuzanna said... [Reply to comment]

owh...sedey owhhh...bleh eksiden dlm bulan2 pose nih...erm..btw...bwk lah kete hati2...

 
On September 1, 2009 at 9:46 AM , Hazzy Ishak said... [Reply to comment]

nasib baik tak teruk...

 
On September 1, 2009 at 10:06 AM , imHepPie said... [Reply to comment]

jiran kamoo??owhh..smoga cpt sembuh..

skang neh byk sgt accident..mnakutkan...smoga djauhkan...amin

 
On September 1, 2009 at 10:14 AM , ayin jemin said... [Reply to comment]

berhati2 di mana2 saja.
:)

 
On September 1, 2009 at 10:33 AM , Rhuddy said... [Reply to comment]

ko bawa keta elok2 eazy hehhe.....jgn bawa laju-laju lak k...

kadang-kadang perkara macam ni takdir tapi sebagai manusia kita harus berhati-hati.

take care bro

 
On September 1, 2009 at 11:25 AM , nURmALa mAZLan said... [Reply to comment]

Masyaallah..
sampai terputus telinga

 
On September 1, 2009 at 11:30 AM , Mawar_berduri said... [Reply to comment]

Takziah buat keluarga mangsa ....Semoga semuanya cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa .....Kesian ibuitis nya ... :'(

 
On September 1, 2009 at 12:10 PM , Framestone said... [Reply to comment]

bykan berdoa keselamatan org disekeliling kita... kitr amampu merubahnya (khas buat eazy yg suke memandu he..23x)

out of topic--> salam eazy...sampai gak ke teratak baru bro ek.. lame bro tgu he...23x selamat berpose buat kamu juga.. kak atie pun sama

 
On September 1, 2009 at 12:23 PM , sharamli said... [Reply to comment]

c0mel..mesti akak dia p0n c0mel kan..
apa p0n..benda dah jadik..sama2 kitad0akan mereka selamt..

insyaallah

 
On September 1, 2009 at 12:56 PM , Nazra~ said... [Reply to comment]

dah ditakdirkan begitu, kena redha menerima...

 
On September 1, 2009 at 1:19 PM , Shafie said... [Reply to comment]

jiran kamu?
hrp diorg cpt sembuh..

 
On September 1, 2009 at 2:21 PM , ::alwaniamalini:: said... [Reply to comment]

ish..
sedihnya... :(
semoga mereka cepat sembuh..

 
On September 1, 2009 at 3:39 PM , lalink7 said... [Reply to comment]

eazy, ur neighbour ker? sis ader terbace..alahai kesian sangat kat anak die yg putus telinge..boleh sambung balik nie..i guess..syukur xde ape2 yang teruk berlaku..

 
On September 1, 2009 at 3:47 PM , hira said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh :)

 
On September 1, 2009 at 4:03 PM , Dhada said... [Reply to comment]

Dahsyatnya ..

 
On September 1, 2009 at 8:46 PM , miss lolly said... [Reply to comment]

hurm. doakan kuarga mangsa tabah mnghadapi dugaan ini~

 
On September 2, 2009 at 1:00 AM , Dba Ghani said... [Reply to comment]

comel laaaaa

 
On September 2, 2009 at 2:09 PM , Judiene said... [Reply to comment]

tu la en
malang xberbau
wlaupun bru dpt kete
get well soon
lgpn nk raya dah ni
semoga Allah beri kekuatan

:)

 
On September 2, 2009 at 2:27 PM , en_me said... [Reply to comment]

sodeyynyerrr..

 
On September 2, 2009 at 9:15 PM , Ejay said... [Reply to comment]

masyaallah..
mintak dijauhkan Allah dr perkara2 buruk menimpa kita, keluarga kita, teman2 kita, dan org2 yg rapat di sekeliling kita...
na'uzubillah

 
On September 3, 2009 at 12:41 PM , Pakcik Zharul said... [Reply to comment]

takziah.
semuga cepat sembuh ek jiran kamu.

amin.

 
On September 3, 2009 at 5:13 PM , Bro_mie said... [Reply to comment]

astghfirullah......tu la, benda kalo nak jadi kejap jer, x sampai sesaat. salam ta'ziah buat mereka

 
On September 4, 2009 at 3:50 AM , lea said... [Reply to comment]

dugaan diorg di bulan ramadhan
nasib tiada yg terkorban
moga diorg cepat sembuh;)

 
On September 4, 2009 at 8:22 AM , joegrimjow said... [Reply to comment]

bawak leklok naik kete kancil tu
hati2

ada bukak pose kat s alam \
xjoin ke?

 
On September 4, 2009 at 11:02 PM , Kojack de Alloohaa said... [Reply to comment]

ish3..malang mmg x berbau...
insyaAllah cepat sembuh depa tu

 
On September 6, 2009 at 5:42 PM , Corey said... [Reply to comment]

sedih.semoga family ini cepat recover dan tiada trauma berpanjangan.

 
On September 7, 2009 at 10:43 AM , farish sinclair said... [Reply to comment]

sedeynya

 
On September 7, 2009 at 9:20 PM , iza iziana hasan said... [Reply to comment]

aduyai....nak-nak raya baca berita mcmni sedih tol la :(

 
On September 8, 2009 at 12:25 AM , BiG N said... [Reply to comment]

masyallah, takziah, harap keluarga mangsa cepat sembuh :)

 
On September 8, 2009 at 12:26 AM , BiG N said... [Reply to comment]

masyallah, takziah, harap keluarga mangsa cepat sembuh :)

 
On September 8, 2009 at 12:27 AM , mysarea said... [Reply to comment]

aduhai, kasihan anak tu, betullah kot maybe telinga boleh sambung, semoga cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:31 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

NAJMIE :
alhamdulillah tiada pape...
aminn...
=)

 
On September 18, 2009 at 12:32 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

KAK HEZE :
2 la pasal kak...
huhu

oraits...
;D

 
On September 18, 2009 at 12:33 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

SUEZEN :
2 la
malang tidak berbau...
huhu

kamo juga ati2....
=)

 
On September 18, 2009 at 12:33 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

HAZZY :
nasib la x teruk
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:34 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

IMHEPPIE :
yups....
huhu
2 la
mtx dijauhkan...
=)

 
On September 18, 2009 at 12:34 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

AYIN :
betul3x....
berhati2 d mana2 aja...
;)

 
On September 18, 2009 at 12:35 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BRO RHUDDY :
hehe
insyallah sentiasa berhati...
take care too bro...
=D

 
On September 18, 2009 at 12:35 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

KAK MALA :
2 la psl kak
sian...

 
On September 18, 2009 at 12:36 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MAWAR BERDURI :
takziah..
syukur sume ok...
=)

 
On September 18, 2009 at 12:38 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BRO FRAMESTONE :
hik3...
sentiasa berdoa...
yeah eazy suke drive2..
xD

alhamdulillah sampai juga ke teratak bro...
=D

 
On September 18, 2009 at 12:38 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

SHARAMLI :
chomel sangat
insyallah...
=)

 
On September 18, 2009 at 12:39 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

NAZRA :
dah ketentuan takdir
redha aja deh

 
On September 18, 2009 at 12:39 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

SHAFIE :
yups....
insyallah
moga cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:40 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

AMALINI :
insyallah moga cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:40 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

LALINK7 ;
yups jiran eazy....
rase boleh kot
tgg je la khabar dr mereka nnti...

 
On September 18, 2009 at 12:41 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

HIRA ;
moge cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:41 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

DHADA ;
sangat dhasyat
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:42 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MISS LOLLY ;
insyallah..
sentiasa berdoa...
=)

 
On September 18, 2009 at 12:42 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

DBA :
sangat chomel lorh....

 
On September 18, 2009 at 12:43 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

JUDIENE :
2 la
mmg malang tidak berbau...
sayang wo kete baru...
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:43 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

EN ME ;
sodey2...
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:44 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

EJAY :
yeah..
doa kan elak dr sebarang kecelakaan..
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:44 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

PAKCIK ZHARUL ;
aminn..
moge cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:45 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BRO MIE :
malang tidak berbau bro...
huhu
salam takziah

 
On September 18, 2009 at 12:45 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

LEA :
syukur tiada....
=)

 
On September 18, 2009 at 12:46 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

JOE :
insyallah joe sentiasa berhati2...
ha?
x thu pun
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:46 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

KOJACK :
insyallah cepat sembuh
doa2 aja
aminn

 
On September 18, 2009 at 12:46 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BRO COREY :
hope tiada trauma lagi...
moga cepat sembuh

 
On September 18, 2009 at 12:47 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

FARISH :
sedih
huhu

 
On September 18, 2009 at 12:47 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

IZA ;
2 la...
sedih bace brita2 camnih
huk3

 
On September 18, 2009 at 12:48 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

BIG N ;
insyalla
aminn...

 
On September 18, 2009 at 12:48 AM , Eazy Izzuddin said... [Reply to comment]

MYSAREA :
insyallah tuh
moge cepat sembuh