[B]egitu [K]erdilnya [K]ita...

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera Uols.

Hari ini hari Jumaat, hari yg begitu indah sekali & tenang, sedang menggoogle ku terjumpe gambar yg sangat luar biasa, lain daripada yg lain, dan membuat ku begitu kerdil sekali berada di bumi Allah ini, dan muhasabah diri, huhu

Baru ku tahu bahawa ada lagi alam angkasa lepas yg begitu besar sekali dari bumi, dari planet-planet lain, malah dari angkasa lepas yg begitu menakjubkan, Pernahkan kita membayangkannya? Pada waktu benda-benda angkasa ini diperbandingkan! apabila di bandingkan, Masyallah begitu kerdil nya kita.

The Amazing Photo....


Kita menjadi sedar betapa kecilnya bumi dan kita para penghuninya.


Angkasa raya yang sangat besar.


Dalam skala ini, bumi kita tidak kelihatan lagi, huhu...


Disini matahari hanya sebesar debu!



Lalu...
Siapakah kita?
Apakah tujuan hidup kita?
Apa yang membuat hidup kita sebagai manusia berharga?
Masihkah kita menepuk dada dan berkata :

INILAH AKU????!!!


P/s : Antares adalah bintang ke 15 yang paling terang diangkasa. Jaraknya lebih dari 1.000 tahun cahaya dari bumi. WoW! Esok ada Treasure Hunt!, joms
LAYANS
(>_<)
SUMBER

61 comments:

rizz said...

sgt menginsapkan hehee

Hazzy Ishak said...

kita cuma sebenar kuman...
atau zarah yg tak nampak...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

i like this entry! best sgt2! :)

aya harith said...

keciknye kite
lemahnye kite

tapi kite still ego n sombong

x malu kan manusia ni??

b-boy said...

dialog abg rizz: sgt menginsafkan.. hehehehe..

mcm x insap je....larikkk!!

nURmALa mAZLan said...

ni yg bumi paling kecik antara planet tu eh
akak rasa cam pernah dpat email nih

suezensuzanna said...

uhuh.......tazkirah

atty's said...

blogwalking..salam.tuan umah

babymiLosh said...

subhanallah =)

Cik Angah said...

angah penah dapat email ni 2thn lepas x silap...huhu..

lihatlah...


muhasabah diri kita seadanya...

nice topic dude!

ayin jemin a.k.a ain said...

muhasabah diri.on the spot.

ije said...

isk. langsung tak nampak. bagus entry ni. buka minda. =)

Dhada said...

Kagum dgn ciptaan-Nya :)

Eazy Izzuddin said...

RIZZ :
insaf2....
huhu
xD

Eazy Izzuddin said...

HAZZY :
huhu
thu x fe
sekecil yg amat....
=)

Eazy Izzuddin said...

BRO NUAR :
thanks bro!
=D

Eazy Izzuddin said...

AYA :
huhu
itulah
semakin kecil
semakin sombong

Eazy Izzuddin said...

BOY :
hahaha
lariksss...
=P

Eazy Izzuddin said...

KAK MALA :
yups
eazy pun pernah dapat....
=D

Eazy Izzuddin said...

SUEZEN :
tazkirah hari jumaat
=D

Eazy Izzuddin said...

KAK ATTY :
wasalam..
ada di sini
=D

Eazy Izzuddin said...

BABY MILOSH :
subhanallah
=D

Eazy Izzuddin said...

CIK ANGAH :
yups2....
thanks!
=D

Eazy Izzuddin said...

AYIN :
yesz!
on da spot
xD

Eazy Izzuddin said...

IJE :
langsung x nmpk
tengkiiu2
=D

Eazy Izzuddin said...

DHADA :
sangat kagum dengan ciptaan NYA
=)

joegrimjow said...

heee
baru sempat mengonline
hahaha

Eazy Izzuddin said...

akhirnya...
on9 juga....
=D
xD

Ama said...

nice entry bro :D

Ama said...

nice entry bro :D

mysarea said...

suke bace, begitu kerdilnya kita. huhu

Farhana said...

Wah.. Entry dia.. Ku trase btapa kerdilnya daku ini.. Hurrmm.. Thanx for sharing this eazy.. =)

*Dlam pndanganku slama mngenali kamu.. Kamu nmpk mcm introvert.. Pmalu kot.. Tapi friendly.. Dan kamu rajin layan kpalaku yg tak betul dan ting tong ni.. Thanx eazy.. Heehee.. =)

H.R PuTeRa YuSoFF said...

ada ulama berkata berfikir sejenak lebih baik dr beramal 1000 tahun...
oh i dh tukar link.. i gna blogspot semula....

farah said...

dapat info berguna.

thanks!

:)

piKOk said...

good entry eazy!!:D

lalink7 said...

macam dalam buku teks Sains..

hehehhehe..

KhairiL's said...

pernah tgk sblum ni

Eazy Izzuddin said...

AMA :
layans
thanks!
xD

Eazy Izzuddin said...

AMA :
aik
ama
spam kah?
haha
xD

Eazy Izzuddin said...

MYSAREA :
mekasih kamo
xD

Eazy Izzuddin said...

FARHANA :
sesama!
mekasih!
hik3
mmg pemalu kuching skit nih
hehe
xD

Eazy Izzuddin said...

PUTERA YUSOFF :
Owh yaka?
=D

owh, i will terjah u
xD

Eazy Izzuddin said...

FARAH :
sesame..
=D

Eazy Izzuddin said...

PIKOK :
thanks!
=D

Eazy Izzuddin said...

LALINK7 :
hehe
mmg mcm dlm buku teks
=P
xD

Eazy Izzuddin said...

KHAIRIL :
ok la 2 klu pernah tgk
=D

CikLola said...

tnpa kt sedari...

sbnrnye kt neh xda la sbesar yg kt sangkakn...

tq eazy 4 dis story...

Eazy Izzuddin said...

itula...
huhu

sesame ciklola...
=D

Dba Ghani said...

insafla kita smentara boleh insaff

Eazy Izzuddin said...

yups...
betul tuh
=)

miss emyliza said...

kita di dunia hanya semntara... dan dunia ini hanya pinjaman saja...

Eazy Izzuddin said...

ya....
benaran itu....

Corey said...

subhanallah!
fuh.. mmg kerdil..

diulangi:

Blogger b-boy said...

dialog abg rizz: sgt menginsafkan.. hehehehe..

DilOt said...

mmg sangat kerdil kite semua..

walaupun sedar..tp masih ada gak yg merase diri terlalu besar dgn kemewahan yg mnereka ada...pdhal itu semua hanya pinjaman sementara shj...

ntahla..dunia...dunia..

Eazy Izzuddin said...

BRO COREY :
mmg kerdil....

hehehe
=P
xD

Eazy Izzuddin said...

DILOT :

oh dunia
mcm2 skang2
huhu

wénkt said...

tgk youtube
sure u terfikir sejenak

Wawa_Nadwa said...

kecik nye kite.

psst psst!
mari belajar sains.
=P

Eazy Izzuddin said...

WENKT :
oh ya....
i'll see
=D

Eazy Izzuddin said...

WAWA :
mari2...
xD

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網